REGULAMIN KONSULTACJI DIETETYCZNEJ:

1. Postanowienia ogólne i definicje zawarte w regulaminie

Pacjent – zwierzę zgłoszone na konsultację dietetyczną przez właściciela

Opiekun pacjenta/klient – osoba dokonująca zapisu na konsultację dietetyczną; właściciel zwierzęcia.

Dietetyk – osoba świadcząca konsultacje i usługi dietetyczne, posiadająca odpowiednie uprawnienia w zakresie oferowanych usług, zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy naukowej.

Treść cyfrowa – wiadomość mailowa z zaleceniami dietetycznymi przesyłana po konsultacji dietetycznej; treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta.

Badania obowiązkowe –  przed pierwszą wizytą wymagane jest dostarczenie aktualnych badań zwierzęcia (maksymalnie sprzed 3 miesięcy), na które składają się: morfologia, biochemia i jonogram (wapń, fosfor, magnez, potas, sód i chlorki) i opcjonalnie poprzednie wyniki dla porównania oraz historia leczenia.
Z dodatkowych badań zaleca się posiadać aktualne badanie moczu, kału oraz USG.

2. Przebieg i zasady konsultacji

I. Pierwsza konsultacja

Konsultacja obejmuje wywiad dietetyczny z opiekunem zwierzęcia w tym zapoznanie się z dokumentacją medyczną zwierzęcia oraz jego dotychczasowym sposobem żywienia i historią, a także zapoznanie i przeanalizowanie informacji zawartych w formularzu przesłanym przed konsultacją, którego wypełnienie jest niezbędne.
Dietetyk dokonuje przeglądu przesłanych materiałów oraz wypełnionego formularza podczas konsultacji.
Należy rzetelnie wypełnić formularz, ponieważ stanowi on podstawę do rozmowy oraz umożliwia przekazanie wszelkich ważnych i niezbędnych informacji opiekunowi pacjenta na temat dalszego postępowania.

Konsultacje odbywają się telefonicznie i trwają do 60 minut, mogą się skończyć wcześniej w przypadku braku pytań po stronie klienta.

II. Kolejne konsultacje

Kolejną konsultację zaleca się zwykle po okresie 6-8 tygodni stosowania ustalonych zaleceń dietetycznych lub w innym wymiarze w zależności od jednostki chorobowej pacjenta, a także indywidualnych potrzeb opiekuna pacjenta.

Kolejne konsultacje mogą służyć modyfikacji diety, kontroli postępów, a także pełnić rolę motywatora, czy stanowić konsultację w celu udzielenia odpowiedzi na nurtujące pytania. Częstotliwość konsultacji jest uzależniona również od dyspozycyjności dietetyka i wolnych terminów.

III. Dodatkowe badania

Sugestie dotyczące badań diagnostycznych dla Twojego zwierzęcia są udzielane podczas konsultacji (poza badaniami obowiązkowymi na pierwszą wizytę), a dodatkowo przesyłane drogą mailową w ciągu 7 dni roboczych od terminu konsultacji. Jako właściciel zwierzęcia możesz zdecydować się na wykonanie dowolnych badań na własną rękę (lub jeśli były wykonane z innego powodu/kontrolnie) i przesłać przed konsultacją jako załącznik do maila.

IV. Zalecenia dietetyczne i ich modyfikacja

Zalecenia dietetyczne obejmują: zalecenia dietetyczne, suplementacyjne i dotyczące stylu życia – opis co trzeba zrobić, jak stosować dietę i na co zwrócić uwagę,
a także indywidualną dietę dla zwierzęcia. Zostają one przesłane na podany przez opiekuna pacjenta adres mailowy do 7 dni roboczych po wizycie.

Modyfikacja zaleceń dietetycznych, uwzględnienie nowych alergenów,  jednostek chorobowych czy też kontynuacja diety jest to usługa dodatkowo płatna.
Zmiana schematu suplementacji, opracowanie nowego lub dodatkowego planu suplementacji, bądź kontynuacja planu suplementacyjnego – jeśli wymaga ponownego opracowania, jest to również usługa dodatkowo płatna.

Dietetyk nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wprowadzane modyfikacje do zaleceń przeprowadzonych przez klienta/opiekuna pacjenta bez konsultacji.
Jeżeli takie modyfikacje mają miejsce opiekun robi to na własną odpowiedzialność.

VI. Maile z pytaniami

Konsultacja standardowa (Pierwsza i/lub Kolejna Konsultacja) – w terminie do 2 tygodni po otrzymaniu zaleceń dietetycznych, czy suplementacyjnych można przysłać jednego maila zawierającego wszystkie pytania, które nasunęły się podczas analizowania, czy stosowania zaleceń dietetycznych otrzymanych po konsultacji. Czas oczekiwania na odpowiedź wynosi do 7 dni roboczych.

Konsultacja z monitoringiem – monitoring trwa przez 4 tygodnie od od daty konsultacji. Monitoring oznacza możliwość pisania maili na bieżąco, gdy właściciel chce o coś dopytać/wyjaśnić itd. Monitoring obowiązuje w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w wyznaczonych godzinach. Czas na udzielenie odpowiedzi w trakcie monitoringu wynosi 24 godziny (tylko w dni robocze).

Na pytania, które są zbyt rozbudowane, wymagają rozmowy lub dopytania, lub nie są istotne z punktu widzenia zdrowia lub bezpieczeństwa stosowania zaleceń, odpowiedzi będą udzielane na kolejnej umówionej i opłaconej konsultacji.

Pakiet Konsultacjijeśli opiekun pacjenta potrzebuje intensywniejszego kontaktu, istnieje możliwość wykupienia Pakietu Konsultacji i rezerwowanie terminów z częstotliwością co 4 lub 6 tygodni.
Na pytania, które pojawiają się pomiędzy zaplanowanymi konsultacjami, odpowiedź nie zostanie udzielona (nie dotyczy wykupionego Pakietu Konsultacji).

Jeśli masz wątpliwości co do stanu zdrowia swojego zwierzęcia, skontaktuj się z lekarzem weterynarii prowadzącym zwierzę.

Dietetyk pracuje od poniedziałku do piątku w wyznaczonych godzinach. Ten czas jest przeznaczony na odbywanie konsultacji oraz na przygotowywanie zaleceń dietetycznych i suplementacyjnych.

VII. Rezerwacje terminów

Rezerwacja terminów jest możliwa tylko po wcześniejszym opłaceniu konsultacji.  Brak opłacenia terminu na minimum 7 dni przed konsultacją = brak rezerwacji. Podczas procesu rejestracji można wybrać preferowaną datę konsultacji. W przypadku opóźnienia w płatności, gdy termin proponowany wcześniej jest niedostępny po dokonaniu płatności, zaproponowany zostanie najbliższy dostępny termin.

VIII. Odwołanie lub przesunięcie terminu wizyty

Możliwe jest odwołanie lub przesunięcie terminu z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem (72 h – 3 dni robocze). Taką prośbę należy zgłosić mailowo na adres lidia@podznakiemlapy.pl. Niedotrzymanie wymaganego 3-dniowego wyprzedzenia może skutkować potraktowaniem wizyty jako odbytej. Przesunięcie wizyty może być utrudnione lub nawet niemożliwe. W niektórych przypadkach może to wymagać wpisania na listę oczekujących na wolny termin, co oznacza, że wizyta zostanie zawieszona. Dlatego proszę o odpowiedzialne podejście do zarezerwowanego terminu wizyty.

IX. Nieobecności i spóźnienia

Konsultacja online – dietetyk skontaktuje się z opiekunem pacjenta o wyznaczonej godzinie. W formularzu należy wpisać aktualny numer komórkowy (obsługa tylko polskich numerów). W bardzo rzadkich przypadkach może dojść do opóźnień, w razie takiej sytuacji proszę o cierpliwość i oczekiwanie na konsultację.

3.Dodatkowe informacje

I. Stosowanie zaleceń

Stosowanie proponowanej diety oraz zaleceń suplementacyjnych, a także zaleceń dotyczących stylu życia (ograniczanie stresu, więcej aktywności fizycznej itd.) jest dobrowolne i na własną odpowiedzialność opiekuna pacjenta.

Jeżeli występują wątpliwości co do stanu zdrowia oraz ewentualnych przeciwwskazań do stosowania zaleceń dietetyka prowadzącego należy zasięgnąć opinii lekarza weterynarii prowadzącego zwierzę. Zaleca się, aby przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności ruchowej oraz przed zastosowaniem jakiegokolwiek programu dietetycznego czy suplementacyjnego, zasięgnąć porady lekarza.

Dieta i suplementacja mają na celu wsparcie procesu leczniczego, nie mogą zastąpić pacjentowi konsultacji u lekarza specjalisty, czy brania leków. Wszelkie zmiany w podawaniu i dawkowaniu leków powinny odbywać się zawsze po konsultacji z lekarzem weterynarii prowadzącym zwierzę.

II. Odmowa świadczenia usług

Dietetyk ma prawo do odmowy świadczenia usług w sytuacjach, gdy klient jest pod wpływem jakichkolwiek środków odurzających, a także w sytuacji, gdy wykazuje zachowanie obraźliwe, wulgarne. Dietetyk może zakończyć współpracę z klientem w dowolnym momencie, jeśli ten nie przestrzega zasad regulaminu.

III. Zwroty i Reklamacje

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, w tym zaleceń przekazanych w formie wiadomości mailowej, które nie są zapisane na nośniku materialnym. 

Każdy klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji, jeżeli świadczone usługi dietetyczne nie odpowiadają standardom opisanym w regulaminie. Reklamacje należy kierować na adres mailowy: admin@podznakiemlapy.pl, nie później niż 7 dni roboczych od momentu, który jest podstawą reklamacji. W treści zgłoszenia powinny znaleźć się niezbędne informacje takie jak dane osoby składającej reklamację, szczegółowy opis reklamowanego zdarzenia oraz podane powody dla zgłoszenia. Każde zgłoszenie jest rozpatrywane przez okres do 14 dni od daty otrzymania, a wynik rozpatrzenia jest przekazywany osobie zgłaszającej drogą elektroniczną.
Nie przewiduje się możliwości zwrotu środków finansowych za usługi, które zostały już zrealizowane.

IV. Prawa autorskie

Wszystkie materiały przygotowane dla klienta korzystającego z usług dietetycznych są chronione prawami autorskimi i mogą być wykorzystywane jedynie do użytku osobistego. Jakiekolwiek kopiowanie, udostępnianie lub rozpowszechnianie tych materiałów bez zgody dietetyka jest zabronione. Klient zobowiązuje się do nierozpowszechniania otrzymanych materiałów, szanując tym samym czas i pracę włożoną w ich przygotowanie oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb zwierzęcia. Zalecenia są opracowywane na podstawie dokładnego wywiadu i badań, a ich udostępnianie innym osobom może spowodować krzywdę zwierzęciu. Wszystkie prawa autorskie, bez jakichkolwiek ograniczeń czasowych i terytorialnych, należą do dietetyka wykonującego usługę, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 90, poz. 631). Żadna część materiałów nie może być rozpowszechniana ani kopiowana w jakikolwiek sposób (elektroniczny, mechaniczny czy inny) bez pisemnej zgody autora.

V. Odpowiedzialność

Klient korzystający z usług dietetycznych jest poinformowany, że świadczone usługi nie gwarantują osiągnięcia oczekiwanych efektów, gdyż ich osiągnięcie może być niemożliwe ze względu na stan zdrowia zwierzęcia. Brak osiągnięcia oczekiwanych przez klienta efektów nie jest podstawą do zwrotu środków. Dietetyk nie jest odpowiedzialny za wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowego stosowania rekomendacji dietetycznych oraz planu suplementacji.

Klient jest świadomy, że niewłaściwe stosowanie się lub samodzielne modyfikacje zaleceń mogą spowodować brak oczekiwanego efektu lub pogorszenie się objawów/stanu zdrowia zwierzęcia, a w skrajnych przypadkach zagrożenie życia zwierzęcia.

Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za takie zdarzenia.